Четверг, 09.04.2020, 05:15
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Кафедра культурологии и информационной деятельности

Меню сайта
Категории каталога
Статьи [67]
Клуб выпускников [0]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Статьи

РОЛЬ СУЧАСНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ

УДК 361.774(043)                                                                                          Чернявська К.В.

РОЛЬ СУЧАСНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ

Інформаційна культура – область культури, пов’язана з функціонуванням інформації в суспільстві і формуванням інформаційних якостей особистості [1,15]. Тобто інформація, яка надходить в маси, в будь-якому випадку, впливає на становлення особистості, її світосприйняття і соціалізацію – процес засвоєння людиною зразків поведінки, психологічних установок, соціальних норм і цінностей для функціонування у суспільстві.

Інформаційна культура суспільства і особистості повинна забезпечувати можливість освіти людини, тому що роль інформації в житті сучасної людини зростає з кожним днем і оцінується сьогодні як глобальна тенденція соціального розвитку [2,20].

Тому важливий вплив на особистість мають засоби масової інформації, до яких так само відноситься і телебачення, де в даний час приділяється мало уваги інформаційній продукції. Інформаційний продукт – це результат праці, слідство обробки інформаційного ресурсу, матеріалізований результат інформаційної діяльності, документований на будь-якому носії або оголошений публічно і призначений для забезпечення інформаційних потреб користувача [3]. Інформаційний продукт створюється у процесі творчої, виробничої, аналітичної, синтетичної та інших видів діяльності; це будь-яка інформація підготовлена для споживача. Інформаційна сфера охоплює широке коло товарів та послуг. Ринок інформації включає таки сектори, як: комунікації, освіта, науково-технічні дослідження, друкована продукція, кіно, реклама, управлінська діяльність та ін. [4,22].

Визначимо основні особливості інформаційного продукту, які кардинально відрізняють інформацію від інших товарів.

По-перше, інформація не зникає при споживанні, а може бути використана багаторазово. Інформаційний продукт зберігає інформацію, що в ньому міститься, незалежно від того, скільки разів вона була використана. По-друге, інформаційний продукт з часом піддається своєрідному «моральному зносу». Хоча інформація і не зношується при вживанні, але вона може втрачати свою цінність в міру того, як надане нею знання перестає бути актуальним [4,29].

Будь-який інформаційний продукт розрахований на певну категорію споживачів. Наприклад: мультфільми для дітей, наукові передачі для дослідників. На сьогоднішній день питання якості інформаційного продукту є досить важливим, тому що який би це не був вид інформаційного продукту, він повинен бути коректним і нести в собі необхідну інформацію, націлену безпосередньо на споживача, що часто простежується в трансльованих сьогодні телепередачах, кінофільмах, ЗМІ, рекламі.

За основу можна в’язати такий вид кіно документа, як мультфільм, а саме: «Сімпсони» і «Південний парк». Ці серіали висміюють кліше і стереотипи, особливості світових культур в цілому; не соромляться зачіпати такі питання, як політика і релігія: зокрема підіймалися теми одностатевих шлюбів, війни в Іраку, висміюють недоліки американської культури і поточні світові події, а також піддають критиці безліч глибоких переконань і табу за допомогою пародії і чорного гумору. Такі серіали надходять в маси і є легкодоступними для перегляду в суспільстві, що може негативно вплинути на становлення особистості, особливо дитини. З точки зору інформаційного ринку така продукція є  не якісною, тому що інформаційний продукт призначений для забезпечення інформаційних потреб користувача, а подібного роду шоу не є цінним «товаром» для споживача оскільки основною метою інформаційного продукту є соціальний розвиток, вплив на становлення особистості, що в подібного роду шоу не спостерігається.

Тому можна зробити висновок, що у сучасному суспільстві інформаційна культура перебуває на недостатньо високому рівні і ця проблема є досить актуальною, її необхідно вирішувати на державному рівні, адже вона може спричинити негативні наслідки в майбутньому.

Список джерел та літератури:

1.      Вохрышева М.Г. Формирование науки о информационной культуре // Проблемы информационной культуры: Методология и организация информационно-культурологический исследований / Науч. Ред.: Ю.С. Зубов, В.А. Фокеев. – М, 1997. – 57с.

2.      Зиновьева Н.Б. Информационная культура личности: Введение в курс: Учеб. пособие для вузов культуры и искусства / Под ред. И.И. – К., 1996. - С. 141

3.      Про інформаційний суверенітет та інформаційну безпеку України: Закон України // м. Київ, 21 вересня 1999 року

4.      Рыженкова И. К. Рынок информации: особенности и проблемы развития. – М., 1995 - 50с.

Категория: Статьи | Добавил: Кафедра (07.11.2010)
Просмотров: 2662 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]