Четверг, 09.04.2020, 05:42
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Кафедра культурологии и информационной деятельности

Меню сайта
Категории каталога
Статьи [67]
Клуб выпускников [0]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Статьи

ЕЛЕКТРОНА КОМУНІКАЦІЯ ЯК РІЗНОВИД СПІЛЬКУВАННЯ

УДК  004.738.5:316.454.52(043)                                                              Ю.І.Тітішова

ЕЛЕКТРОНА КОМУНІКАЦІЯ ЯК РІЗНОВИД СПІЛЬКУВАННЯ

          Розвиток інформаційних технологій в суспільстві має переважно характер науково-технічний. Прикладом цього є електрона комунікація (мережа Інтернет). Електрона комунікація дає можливість отримати необхідну інформацію,   допомагає спілкуванню в онлайні, також  вона  є потужним ривком у переході на новий рівень спілкування. Глобальна мережа на сьогоднішній день є найпопулярнішою серед суспільства різних вікових категорій та соціальних груп, особливо у молоді.

         На початку 90-х про "Інтернет” говорили досить мало, особливо у нашій країні. Сьогодні ж практично не обходиться без постійного згадування про це наукове відкриття останньої чверті XX століття в таких засобах масової інформації як газети, радіо і телебачення. Тож за визначенням С. Коноплицького «Інтерне́т (пишеться з великої літери, від англ. Internet, дослівно  «міжмережа»)   всесвітня система об'єднаних комп'ютерних мереж, побудована на використанні протоколу IP і маршрутизації пакетів даних» [2, 191]. Інтернет утворює глобальний інформаційний простір, слугує фізичною основою доступу до веб-сайтів і багатьох систем (протоколів) передачі даних. Часто згадується як всесвітня або глобальна мережа.

      На сьогодні  Інтернет - глобальна комп'ютерна мережа, яка охоплює увесь світ.  Вона, має «близько 1,5 мільярди абонентів у більш ніж 200 країнах світу. Щомісяця розмір мережі збільшується на 7-10%» [1]. Iнтернет утворив  ядро, що забезпечує зв'язок різних інформаційних мереж, що належать різним установам  в усьому  світі, одна з одною. Інтернет, яка служив колись винятково дослідницьким і навчальним групам, чиї інтереси  простиралися лише до доступу до суперкомп'ютерів, стає усе більш популярним у світі, особливо у світі інформації. Відбувається це з кількох причин: по-перше, Інтернет міцно ввійшов у життя багатьох людей; по-друге, він не тільки претендує, але вже зайняв визначне місце серед традиційних засобів  інформації. І очевидно, з огляду на дуже швидкий прогресс наукової думки в наш час, у найближче десятиліття, можливо у двадцятиліття, на думку C. Коноплисткого «Інтернет займе головне місце серед традиційних джерел інформації» [2, 203].

       Однією з рис Інтернету є високий ступінь незалежності інформації. Він відкриває доступ до будь-яких розміщених в ньому інформаційних баз даних (текстової, аудіо- чи візуальної інформації), надає змогу використовувати їх, обмінюватися даними, вступати в комунікацію з необмеженою кількістю осіб. До системи Інтернет підключені тисячі бібліотек, підприємств, органів управління тощо.

          Інтернет на сьогодні    найпотужніший  комунікаційний засіб, -серед  таких як телеграф, телефон, радіо, телебачення. Попри суттєві специфічні можливості,  інформація в Інтернеті характерезується такими загальними особливостями: широта аудиторії, спрямованість і швидкість інформаційного впливу; сила, комунікативність, постійність і багатофакторність впливу; єдність пропагандистського, виховного та інформаційного впливу;  багатство методів і форм впливу; доступність, поширеність, динамічність інформації.

         Однією з початкових цілей мережі була можливість спільного використання інформації. «Електрона комунікація уже досить давно і реально використовується як всесвітнє і всеохоплююче інформаційне середовище, на базі якого невдовзі формуватимуться практично всі ділові відносини» [2, 190].

        У ході комунікації між суб'єктами комунікації складаються деякі стосунки, які також служать формуванню статусу, що впливає на їх подальшу комунікацію. «Глобальна мережа як комунікативне середовище цікава тим, що у ній утворюються комунікативні області, в яких відсутній будь-який попередній статус суб'єктів. У такій області, технічно влаштованій як чат, форум або гостьова книга, спылкуються особи, що не мають одна про одну ніякого початкового уявлення. А отже, у них менше бар'єрів для взаєморозуміння» [3,74].

          Статус в онлайновому середовищі може привноситися ззовні, тобто з реального  життя. Це відбувається природним шляхом у тих випадках, коли Інтернет сприймається лише як засіб для полегшення звичайної, повсякденної комунікації шляхом використання його технічних засобів.  Формування і подальша трансформація інформації у Мережі має свої характерні особливості внаслідок специфіки самого середовища. Передусім, інформація, сформульована в онлайні, як правило, більш  чітка, ніж реальний статус, що зумовлюється декількома причинами. Статус учасника мережевої комунікації, менш відчутний, оскільки не підкріплений невербальною інформацією - зовнішнім виглядом співрозмовника, його жестами, манерами, тембром голосу і так далі.

          Таким чином, комунікація в Інтернеті при майже повній відсутності невербальної інформації може,  надати багаті можливості для того, щоб краще пізнати співрозмовника, і забезпечувати навіть адекватнішу оцінку ступеню взаємного відчуження суб'єктів, ніж при комунікації тет-а-тет.

        Потяг до отримання інформації  грає  таку  важливу роль в  комунікації в Інтернеті, як і в реальному житті.  І тому особливо важлива неоднорідність Інтернету, що робить можливою  комунікацію, що має на меті досягнення взаєморозуміння, так і спілкування, спрямоване на самоствердження в онлайновому середовищі.

        У світових масштабах український  Інтернет  навряд чи можна назвати значним. Кількість українських користувачів (за різними оцінками, від 3 до 5 мільйонів) насправді невелика, адже у світі їх сотні мільйонів. Але Інтернет в Україні потребують, і кількість під’єднань до мережі у нас постійно збільшується.

      Отже  глобальна мережа Інтернет є одним із найпопулярніших  засобів комунікації. На сьогоднішній день Інтернет включає і відображає майже всі сфери життя суспільства. Він значною мірою впливає на економічне, політичне і культурне життя як однієї країни, так і світу в цілому.

Категория: Статьи | Добавил: Кафедра (07.11.2010)
Просмотров: 2549 | Рейтинг: 2.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]