Вторник, 22.05.2018, 08:20
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

Кафедра культурологии и информационной деятельности

Меню сайта
Категории каталога
Статьи [67]
Клуб выпускников [0]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Статьи

РЕГІОНАЛЬНИЙ ВИМІР СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

УДК 659.131:316.62(477.62-2)(043)                                                                      Шуваєва Є.С.

 

Регіональний вимір соціальної реклами

Соціальна реклама є важливою комунікацією між державними або соціальними організаціями й суспільством. Її можна визначити як вид рекламної діяльності, ціль якої − передача суспільству соціально значущої інформації, спрямованої на формування й зміну суспільної думки, соціальних норм. При цьому головною задачею даної комунікації є залучення членів суспільства у вирішення соціальних проблем.

Основним розробником й розповсюджувачем соціальної реклами в місті Маріуполь є Маріупольський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Маріупольської міської ради – спеціальна установа, яка організує надання соціальних послуг сім’ям, дітям та молоді, що перебувають у складних життєвих обставинах і потребують постійної допомоги.

Соціальна реклама, оголошення й комерційна реклама становлять не більше 30% від загального обсягу віщання на телебаченні й радіо, у друкованих ЗМІ − не більше 40%. Якщо ж порівнювати співвідношення саме соціальної реклами з комерційною в пресі та на телебаченні й радіо, на регіональному рівні цей відсоток дуже низький − приблизно лише 2% від загального обсягу реклами відводиться на соціальну. В місті існує безліч способів передачі рекламного повідомлення: телебачення (у тому числі місцеві канали, кабельне телебачення), радіо, Інтернет, преса (газети, журнали), SMS, зовнішня реклама. Як показує практика, саме останній − найпоширеніший засіб передачі соціальних рекламних повідомлень в Маріуполі, бо даний сектор комунікацій стає альтернативою більш дорогого розміщення реклами на телебаченні або в пресі.

У наш час у соціальних зовнішніх рекламних кампаніях, що проходять у Маріуполі, зачіпаються наступні теми:

-        формування усвідомленого батьківства та профілактика насильства в сім’ї;

-        боротьба з безпритульністю;

-        боротьба зі СНІДом;

-        антитютюнові кампанії;

-        антиалкогольні кампанії;

-        антинаркотичні кампанії;

-        пропаганда культурних норм і цінностей;

-        інформування населення про соціальні програми й акції тощо.

На сьогодні в Маріуполі існують й специфічні проблеми, які можуть й повинні бути об’єктом соціальної реклами − екологія, рівень суспільної культури, криміногенна ситуація та інше. Але, як показує практика, соціальні служби міста лише дублюють теми, які надходять з верхніх інстанцій, не приділяючи їм належної уваги.

Треба зазначити, що основними проблемами функціонування соціальної реклами в місті є використання такої реклами в комерційних і політичних цілях, до того ж у невеликих для міста обсягах.

З метою виявлення ставлення громадськості міста та передмістя до соціальної реклами було проведено соціологічне дослідження шляхом анкетування населення, у якому взяли участь 56 громадян віком до 35 років. Як показали результати дослідження, соціальні служби, які є основними виробниками й розповсюджувачами соціальної реклами, недостатньо відповідально ставляться до неї, тому лише половина з опитаних знають про роботу соціальних служб, але все ж таки позитивно сприймають соціальну рекламу. Опитані вважають, що соціальна реклама впливає на ставлення до соціально значущих проблем та найперше повинна привертати увагу населення до важливих соціальних питань. Опитувані висловилися за те, щоб в українському інформаційному просторі було більше соціальної реклами, бо саме вона сприяє соціальній підтримці населення, відновленню гуманістичних відносин між людьми й на цій основі − побудові громадянського суспільства.

Отож, у регіональному інформаційному просторі соціальній рекламі як засобу формування громадської думки приділяється недостатньо уваги. Про це свідчить невелика кількість соціальних рекламно − інформаційних повідомлень, що нині поширені в місті, але її потенціал достатньо великий. Тому спеціалістам у сфері виготовлення та поширення соціальної реклами необхідно забезпечувати системне розміщення якісної соціальної реклами з актуальних тем, домовлятися із засобами масової інформації про більш широке висвітлення діяльності соціальних служб та соціальних питань зокрема.

Категория: Статьи | Добавил: Кафедра (07.11.2010)
Просмотров: 1201 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]